Akcesoria biurowe – must have domowego biura

1
355
must have domowego biura
fot. pixabay.com

Otoczenie w trakcie pracy wpływa na jej efektywność, potwierdziło to wiele badań, a w dobie pandemii domowe biuro stało się głównym miejscem pracy wielu ludzi. Jak je urządzić i dopasować do swoich potrzeb?

Wybieramy meble

Najbardziej niezbędnym wyposażeniem biura jest biurko. W warunkach domowych często zdarza się, że jest to stół obiadowy. Wydzielenie osobnego, choćby niewielkiego blatu przeznaczonego tylko do pracy zawodowej pozytywnie wpływa na oddzielenie poszczególnych sfer życia od siebie, nawet jeśli wszystkie zostały zamknięte w czterech ścianach.

W domowym biurze najważniejszym jest, aby zadbać o prawidłową wysokość blatu i krzesła. Bolące plecy mogą bowiem skutecznie rozpraszać podczas długich godzin pracy. Pomocnym, spersonalizowanym prezentem dla kręgosłupa będzie wyprofilowana nakładka na krzesło. Wygięte podparcie w okolicy lędźwi możemy zamontować na niemal każdym fotelu i krześle, a nasze plecy szybko nam za to podziękują. Cena takich akcesoriów nie przekracza zazwyczaj kilkudziesięciu złotych, więc mogą być też prezentem dla taty, który zaczął narzekać na ból kręgosłupa.

 

Jeśli do tej pory wszystkie dokumenty zostawały w biurze, raczej nie posiadasz przestrzeni do ich przechowywania. Migracja teczek pomiędzy pracownikami i siedzibą firmy nie ułatwia organizacji. Sprytne torby na dokumenty to niezbędne wyposażenie. Jeszcze jakiś czas temu przydawały się tylko tym, którzy wypracowują w domu liczne nadgodziny, analizując raporty i analizy. Teraz stały się modnym dodatkiem do domu, bo porządkują biurową przestrzeń nawet wtedy, gdy znajduje się w różnych pomieszczeniach zależnie od sytuacji.

na dokumenty do home office
fot. pixabay.com

Wszystko pod ręką

Poza komputerem i elektronicznymi nowinkami do usprawnienia jego obsługi, w domowym biurze przyda się miejsce na przedmioty, które musimy mieć pod ręką. Stojaki na długopisy i zakreślacze są wyjątkowo praktyczne, jeśli zawsze siadamy przy tym samym biurku. Dla często pracujących na kanapie lub w pokojach dzieci, pomiędzy ich lekcjami, bardziej mobilnym rozwiązaniem jest piórnik. Aby połączyć mobilność z wygodnym stojakiem, możemy wybrać jeden z piórników, które mogą zmieniać swoją funkcję w zależności od ustawienia stelaża. Przy ich wyborze należy zwrócić uwagę na stabilność i sztywność, bo od tego zależeć będzie ich przydatność w formie stojącej. Dla miłośników uroczych projektów oraz miauczących przyjaciół to zadanie spełnią piórniki teleskopowe marki Leuyuan, choć w ich ofercie znajdziemy także mniej infantylne zdobnictwo.

Podczas pracy zdarza Ci się rozkładać dokumenty wokół siebie i masz problem z ich przechowaniem w takiej postaci do następnego dnia? Segregację dokumentów i notatek można usprawnić, nawet jeśli masz do dyspozycji tylko jedną półkę lub szafkę w biurku.

Szufladki na biurko w najtańszej wersji wykonane są z plastiku, ale znajdą się też ekologiczne alternatywy. Kolorowe lub w klasycznej czerni, często mają także miejsce na etykiety, więc na pierwszy rzut oka będziesz wiedział, gdzie znajdują się potrzebne w tej chwili papiery.

akcesoria biurowe
fot. pixabay.com

Dla lepszej organizacji

Zastanawiasz się czasem, co miałeś zrobić z danym drukiem albo na kiedy dostarczyć konkretne pismo? Być może pamiętasz, że sprawdzałeś adres wysyłki listu, ale nie zapisany przepadł i musisz ponownie wykonać tę samą pracę. Akcesoria biurowe, często mające formę zabawnych gadżetów, umilą długie godziny pracy i zwiększą jej efektywność. Sprawdź, czego potrzebujesz najbardziej.

  • Samoprzylepne karteczki –  wymagają tylko jednego ruchu ręką więcej, a mogą oszczędzić zbędnego zastanawiania się w kolejnych dniach i tygodniach.
  • Zestaw spinaczy i zacisków w różnych rozmiarach – żaden plik dokumentów nie pozostanie bez nadzoru, a sporo zaoszczędzisz na teczkach
  • Kosz na śmieci lub niszczarka – wiemy, że tonąc w firmowej dokumentacji, zdarza się pomylić lub wydrukować zbyt wiele kopii. Stosowne miejsce na zbędne kartki papieru przyda się pod ręką.

O organizację pracy w trudnych warunkach zadba też wyjątkowy kalendarz. Ten wieszany na ścianę szybko przypomni Ci o najważniejszych terminach, forma zeszytowa przyda się, gdy musisz więcej zanotować, a aplikacja internetowa pozwoli dzielić swój plan ze współpracownikami. Wybierz taki, z jakim będzie Ci najwygodniej.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here